Anonym
Opprettet 11.05.2017 av Anonym.
Aust Agder på langs
Heisan :) lurte på om noen har erfaring med å gå fra Hovden og til Dølemo?
Fikk lyst til å finne på noe i sommer, og det har alltid vært en ide i hodet...
Så, tips mottas med takk?

Svar på innlegg

ridder
#1. Postet 21.05.2017 av ridder
Nesten på langs, men jeg ser etter turfølge på stiene jeg skal følge mellom Gyland og Marnardal i sommer/høst. Jeg er ikke kjent i området, men har som mål å ha fulgt hele Sørlandsbanen til fots i år. Noen av stiene jeg skal følge er markert som egnede sommerruter på UT.no.

Ellers er det bare å joine turen jeg arrangerer i tømmerrenna langs Setesdalsbanen 18. juni. Du finner info om turen i naturlosbrosjyra som du skal ha fått i postkassa.
Anonym
#2. Postet 21.05.2017 av Anonym
Spennende:) jeg lastet ned Naturlosbrosjyra men finner intet om ei tømmerrenne... Er dette en dagstur?
ridder
#3. Postet 21.05.2017 av ridder
Jeg har kun fått tilsendt et bilde av siden i brosyren. Vet bare den er der. Mulig den står under Setesdalsbanen.

Her finner du info om turen på Vest-Agder-museets sider:
Opplev Setesdalsbanen skinnelangs i juni – en kulturhistorisk vandring med naturlos

Som du ser, så skal jeg gå hele veien fra Byglandsfjord og nedover. Selve naturlosdelen går fra Røyknes ned til Grovane.
Anonym
#4. Postet 21.05.2017 av Anonym
Da fant jeg det :) spennende
Satser på å få det til:)
Takk for tips
ridder
#5. Postet 21.05.2017 av ridder
Flott! Den øvre delen av tømmerrenna er stengt grunnet sikring og restaurering, så vi kan dessverre kun gå halve fra Kringsjå. Jeg kontakter han som har ansvaret for restaureringen en uke før og får siste oppdatering på arbeidet og progresjonen.

Her finner du forresten Facebook-arrangementet for turen:
www.facebook.com/events/433276837038573
Anonym
#6. Postet 11.06.2017 av Anonym
Det ble dessverre kollisjon for meg. Men jeg følger med på Facebook om du finner på noe mer artig :)
God Tur
Ridder
#7. Postet 11.06.2017 av Ridder
Velkommen skal du være!