HeidiMari sier: Kortreist fottur fra hjemdøra, ca 1,45 t. Ikke helt snøfritt enda men gikk fint å gå med joggesko. Hadde vært koselig med selskap da…
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Jakt og fiske > Debatt

Anonym
Opprettet 03.04.2015 av Anonym.
Hvilke jakt fåretrekker du?
Hei litt nysgjerrig på hva andre inn her jakter på? Å hva e viktig for deg i jakta?
Æ selv jakte mest storfugl for tiden. Men må jo ha med litt elgjakt å rådyr jakt også.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 05.04.2015 av Anonym
Hei hei, jeg jakter kun storfugl uten bruk av hund.
Jakter på Dovrefjell ilag med en kamerat.
har veldig lyst til å være med på elg og rådyr jakt, har ikke storvilt prøven men likevel sikkert en fantastisk opplevelse å være med.. Rå geit kan jeg jo ta med Hagla??
Anonym
#2. Postet 06.04.2015 av Anonym
Jag Hei. Jeg jakter for det meste elg. Med bandhund av alle ting. Viktig for meg er samspillet mellom hund og jeger, samt alle de flotte opplevelser som jakt fører med seg. Det være seg en diger elgokse, eller ei lita mus som titter fram.
Anonym
#3. Postet 07.04.2015 av Anonym
Hei.. Eg syns storfugl jakta er den mest givende jakta.. eg jakte med stående fuglehund... jakte og rype, ender og hjort.. Det viktige med jakta er rett og slett turen:) opplevelsene en får, samarbeidet med hund.
Anonym
#4. Postet 07.04.2015 av Anonym
Storfugl jakt med stående fuglehund (vorsthe). Har også noen timer på rådyrpost.
Motivjakt med Canon er vel så morro som all jakt. Men det viktigste med jakta er nok det å komme seg ut i skogen. Få med seg bålkosen med ostesmørbrød og kaffe :)
Anonym
#5. Postet 08.04.2015 av Anonym
Jakter elg med løshund. Akkurat fått valp i huset jeg har store forhåpninger om å få til god jakthund av. Jakter også rådyr uten hund. Har en tanke om å jakte rev også. Det syns jeg er nødvendig om jeg skal gjøre alvor av å jakte fugl. Reven er hard på bestanden så jeg vil oppfordre alle som skal jakte fugl å ta noen økter revejakt også.

Aller mest jakter jeg på gode opplevelser. Å sitte på post og høre at det snør, sovne i fjellduken og våkne av vingeslagene til en fugl, hare som hopper forbi post, gå i spora til en bjørn, kløe et myggstikk -listen er uendelig lang og voksende. Et lite ritual har jeg fast på jakt: jeg klapper på det feldte dyret og takker for opplevelsen.
Anonym
#6. Postet 10.04.2015 av Anonym
Wolfe.
Ja det må du slenge deg på vet du. Storvilt e spennende jakt.
Fåretrekker 6,5 på rådyr æ da men. Det e noen regler på hage på rådyr tror det va lå til å bruke hage på rådyr men ikke på bukk. Sikkert lett å sjekke opp på nette det der.. tenke ikke så mye over det når æ selv bruker børsa..
Anonym
#7. Postet 11.04.2015 av Anonym
Heisann.
Jeg jakter kun på rype, og da hovedsklig skarv (fjellrype) Dette fordi det er turen og opplevelsen som er det største for meg, og fugl i sekken blir bare en bonus på en herlig fjelltur.
Anonym
#8. Postet 14.04.2015 av Anonym
6,5 er helt klart den ultimate rådyr kaliber, super bra kaliber til veldig mange andre dyr også.
Den har så fin og rett kulebane.
Det er lover og regler på rådyr og hagle ja, lov å skyte rågeit men ikke bukk som du antok??
hadde vert kult å kunne blitt med.
Anonym
#9. Postet 16.04.2015 av Anonym
Uten tvil elgjakt med laushund som e lika absolutt best men støkkjakt på storfugl æ nå spennandes det med da, jakta råyr før men pgamindre bestand så har e konsentrert me om anna jakt. Lokkejakt på rev æ og veldi artigt og ikkji minst viktigt viltstell :)
Anonym
#10. Postet 03.08.2015 av Anonym
Jeg foretrekker rypejakt og storfugl. Jeg synes turen er det viktigste :)
HeidiMari sier: Kortreist fottur fra hjemdøra, ca 1,45 t. Ikke helt snøfritt enda men gikk fint å gå med joggesko. Hadde vært koselig med selskap da…
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKjøp en Turvenn-kopp