Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
magnolia59
Opprettet 18.04.2015 av magnolia59, dame, 64 år, Akershus.
Fjellvandring fra hytte til hytte
Jeg er veldig glad i fjellet, og synes den beste ferieformen er å vandre fra hytte til hytte. De to siste somrene har jeg vært på tre forskjellige fellesturer med DNT, og det har vært veldig hyggelig. Har vært på Dovrefjell og Skarvheimen. Jeg tenker å melde meg på ny tur til sommeren. Liker meg best der det er kupert og ikke altfor mye folk. Ikke altfor (litt) krevende turer passer nok best for meg. Er det noen andre her som har vandret fra hytte til hytte i fjellheimen? Har du noen ruter/fjellområder å anbefale? Eller andre anbefalinger/opplevelser/erfaringer du har lyst til å dele?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 20.04.2015 av Anonym
Hallo
Jeg har gått endel turer fra hytte til hytte, men aldri med DNT, bare sammen med en venninne. Den flotteste turen var fra Voss og over til Ortnevik ved Sogneforden.
magnolia59
#2. Postet 20.04.2015 av magnolia59
Kjekt å høre at det er flere fjellvandrere her :) Vestlandsnaturen er flott! Var det noen DNT- eller andre hytter å overnatte i på den turen Voss-Sognefjorden? Var det merkede stier? Var terrenget krevende?
bulgakov
#3. Postet 20.04.2015 av bulgakov
hei, jeg vil anbefale Setesdalsheiene. Der er det ikke ekstreme opp- og nedturer og et variert terreng. Utrolig vakkert område
Anonym
#4. Postet 21.04.2015 av Anonym
På turen fra Voss til Ortnevik er det flere ubetjente hytter og det er passe langt mellom de. Vi startet med å ta hangursbana opp og derfra er det merket stier innover mot hyttene. Sjekk UT.no kart merket Voss-Stølsheimen - Bergsdalen. Litt kupert var det men ikke uoverkommelig for vanlige folk
magnolia59
#5. Postet 21.04.2015 av magnolia59
Takk for fine turforslag, Bulgakov og Jente-55. Jeg setter forslagene på ønskelista mi :)
Anonym
#6. Postet 22.04.2015 av Anonym
Hei Bulgakov.
Hva rute i Setesdalen kan du anbefale?
bulgakov
#7. Postet 22.04.2015 av bulgakov
jeg vil anbefale den ruta jeg har valgt begge mine turer. Det er fra berg i Valle i Setesdal. Herfra går det merket sti til Stavskar og videre til Bossbu. Fra Bossbu er det flere muligheter videre. Sjekk kartet på ut.no. xhttp://ut.no/kart/?bounds=6.89012570446552,58.4514448006704,7.85441154525311,59.7794480153238
Anonym
#8. Postet 24.04.2015 av Anonym
Hei.

Jeg har gått noen turer fra hytte til hytte med venner, bl.a. Skarvheimen, Hardangervidda og Etnefjella. Kjempefine turer alle stedene.
F.eks å gå fra Valldalen, via Litlos og ende opp på Haukeliseter er en flott tur.
torsen
#9. Postet 29.04.2015 av torsen
Otunheimen er min favoritt. Flott natur og passe utfordrende. Gjendesheim, memurubu, gjendebu, spiterstulen og tilbake til gjendesheim, for eksempel over en av toppene, eller bare nede i "lavlandet".
Dette erven 5 dagers tur og kan lett gjøres både kortere og lenger. Beste tiden der er nok på sensommeren.
Anonym
#10. Postet 05.05.2015 av Anonym
Jeg kan anbefale deg å ta en tredagers tur i Rondane,kjøre bil til Dørålseter! turen starter fra Dørålseter og går fra der til Rondvassbu som er overnattingssted,neste dag går turen til Bjørnholia som også er overnattingssted, siste dag går du ned til bilveg som går mellom Folldal og Venabygdsfjellet.På denne turen kan du velge selv hvor mange topper du vil bestige og hvor langt du vil gå,for det er muligheter å gå denne turen for dem som ikke vil gå lengere en dem må også.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen