fjelldame1958 sier: God helg folkens .Nye muligheter for fjelltur
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 06.07.2016 av Anonym.
Høgkjettil i Gauldalen
Fikk lyst til å rapportere etter min 3dje tur opp til Høgkjettil, "gauldalens matterhorn".
Vet ikke helt hvorfor men jeg er blitt litt spesielt glad i denne. Har tatt den i forbindelse med hjemtur fra hytta. en passe søndagsetappe sånn "på farten". Går turen på litt over 2 timer. Er været ok så MÅ man jo nyte utsikten og spise lunsjen sin der. Fin utsikt til alle kanter. Det står også et skilt der merket etter retningen på de ulike fjelltopper 360* som ligger rundt. Sist var det tordenvær mot byen, knallsol lenger mot dalen. Himmelen var delt i to. Vi satt å beskuet hvordan uværet kom nærmere helt til vinden plutselig blåste opp og skyene fløyg foran ansiktet vårt. Da åpnet alle slusene seg! Magisk å stå på toppen der å oppleve værskiftet og se svarte skyer sige inn over godværet. Så er du i området er turen der værdt et stopp! Jeg har gått i fra budalsveien hver gang men det er helt sikkert andre startpunkt. Det er lett å finne fram da det går en delvis gjenngrodd traktorsti nesten helt opp til ei tjønn. da må du begynne å tråkke gjennom lyngen rett opp til høyre. nå ser du også toppen så det er lett å sikte seg inn :)

Svar på innlegg

fjellfinn52
#1. Postet 19.01.2017 av fjellfinn52
Vess du går ifra Parkeringsplassen ovenfor siste gården og går rett opp mot toppen, så klarer du det på 40 min :-)
fjelldame1958 sier: God helg folkens .Nye muligheter for fjelltur
Skriv Skriv her Skriv i megafonen