Turogkaffe sier: Ønsker alle en riktig god påske??Enten det er bypåske eller tur-påske??
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 13.08.2016 av Anonym.
Kilimanjaro 2017
Hei, jeg har en drøm om å bestige Kilimanjaro. Jeg har tenkt å gjennomføre dette i september/oktober 2017. Fint å ha fullmåne på tur opp siste natten :) Ruten jeg heller mest mot er Rongai.

Er det noen likesinnede herinne som har lyst til å være med på dette?

I tillegg til Kili-turen tar jeg safari og Zanzibar i samme slengen :)

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 03.10.2016 av Anonym
Hei. Så spennende da! Jeg kunne veldig tenkt meg en slik tur. Men er usikker på hvor sprek en må være. Kan du sammenligne det med eller noen fjellturer her hjemme. Eller er det høyden som er mest krevende??? Har lest masse om slike turer. Men har ikke tang "spranget" ennå. Skal et par ting/turer i 2017. Må vel få planlagt de 100% før jeg begir meg på noe annet. Men dette er veldig spennende. HVem reiseselskap reiser du meg. Har du en link å dele, så kan jeg sjekke ut mer..
Salt
#2. Postet 20.10.2016 av Salt
Jeg skal opp Kilimanjaro i slutten av januar, og videre til Kenya etterpå. Dette var planlagt før jeg så linken din dessverre.... Ta kontakt etter 15. februar hvis du vil ha tips fra en som da har gjennomført tur :)
Anonym
#3. Postet 21.11.2016 av Anonym
Hei, jeg har gått Marangu-ruten med Høyfjellspesialisten, en turoperatør som anbefales på det varmeste. Man behøver ikke være i så veldig god form, men må like å gå i timer, tempoet er lavt og det er helt klart høyden på kort tid som er den største utfordringen. Lykke til!
Anonym
#4. Postet 25.12.2016 av Anonym
Det er uten tvil høyden som er største utfordringen, alt raske høydestigningen, samt diare. Jeg vil anbefale en rute som tar 6 dager så du får best aklimatisering. Og etappen ned fra Kili er røff mot knær som ikke har fått kne bøy:-)
Anonym
#5. Postet 06.01.2017 av Anonym
Hei. Det var ein flott tur, reiste med EcoExspeditions. Akklimitesering er viktig, derfor tar turen 7 dagar her. Heile gruppa kom opp. God form er viktig, og så er det neste om du tåler høyde. Dette må du prøva :). Eg ser på ny topp tur( ikkje høgare), planlegg i oktober.
God tur.
Solfrid
Anonym
#6. Postet 23.06.2017 av Anonym
Hei. Jeg ser noen av dere har besteget Kilimanjaro. Jeg skal selv prøve meg på fjellet. Hvordan er temperaturen der, og hva slags klær bør jeg ha på meg når jeg går oppover?
Anonym
#7. Postet 24.06.2017 av Anonym
Jeg gikk også med EcoExpeditions for noen år siden, en fantastisk flott tur! Gled dere!
Som andre har nevnt, det er høyden som er problemet, og hvor godt man tåler den. Pga denne går man også veldig sakte (og da mener jeg veeeeeldig sakte). Det er ganske varmt om dagen, da gikk vi i shorts/bukse, t-skjorte, kanskje en lett vindjakke. Men straks solen går ned blir det iskaldt, så da er det fram med ulla..
Og selve toppstøtet er det vare å pakke på seg det du har av klær, jeg tror jeg hadde 3 lag + vindjakke el. Dette gjøres jo på natta for å være på toppen til soloppgang, og pga høyden så går det så sakte (2-4 sekunder pr skritt) at kroppen ikke produserer noe særlig varme.
Men den følelsen når man står på toppen og ser solen komme opp... ubeskrivelig!
Ha en fantastisk tur :)
Anonym
#8. Postet 27.06.2017 av Anonym
Tusen takk??
Anonym
#9. Postet 13.11.2017 av Anonym
Da jeg klatret Kilimanjaro i fjor opplevde jeg høyden som det største problemet, vil derfor vektlegge det å ta seg god tid opp og akklimatisere :)(Er selv i litt dårlig form).

Jeg kombinerte turen med safari i Kenya og tilslutt litt avslapping på Zanzibar. Brukte forresten Blixen Tours som skreddersydde turen for meg.
Kan anbefale de på det varmeste. God tur
Iolaos
#10. Postet 30.03.2021 av Iolaos
Hei,

Jeg ser at det er mange som har spørsmål om Kilimanajaro.
Sjekk ut min video "Kilimanjaro - How to plan it" på YouTube.

Kalle
Turogkaffe sier: Ønsker alle en riktig god påske??Enten det er bypåske eller tur-påske??
Skriv Skriv her Skriv i megafonen