Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Annet > Debatt

Anonym
Opprettet 15.01.2017 av Anonym.
Turvenn-pils fredag?
Dette er ikke invitasjon til turvennpils. Det er heller ikke et forsøk på å stikke kjepper i hjulene for noe som jeg synes er et flott tiltak. Det er bare noen tanker jeg har gjort meg.

Jeg ser at man taler sterkt for torsdag som treffdag, men jeg får ikke helt tak i argumentet: "Da kan folk være ute litt lenger". Det kan vi faktisk ikke, for dagen etter er det jobb for de aller fleste av oss.
Et annet argument er at folk som kommer langveisfra, kan ta fredagen fri og få ei langhelg i Oslo. Jeg antar at de fleste som går på dette treffet, er fra Oslo og nærmeste omegn, så behovet for langhelg i Oslo er minimalt. Derimot jobber de fleste på fredag, så en senkveld på torsdag kan bli drøyt for den som har lang vei hjem. Selv har jeg en 50 minutters togtur og deretter en halvtimes spasertur hjem. Pilsing i Oslo en torsdagskveld er dermed helt uaktuelt. En fredag, derimot...

For øvrig, skulle noen ønske seg ei langhelg i hovedstaden i forbindelse med en turvennpils, står de selvsagt fritt til å gjøre det selv om treffet legges på fredag.

Svar på innlegg

ridder
#1. Postet 15.01.2017 av ridder
Da kan vi nok ikke reservere rommet vårt på Gaasa som vi har gjort frem til nå. Det går selvsagt an kun å reservere et bord eller to, men lokalet vil være fylt opp med ganske så mange flere gjester og støyen vil være deretter. Jeg er litt usikker på hvordan andre Turvenn-pilsere vil oppleve dette.

Har dere andre noen tanker rundt dette? Gjerne fra dere som tidligere har deltatt og kjenner opplegget.
Anonym
#2. Postet 16.01.2017 av Anonym
Da kan vi nok ikke reservere rommet vårt på Gaasa som vi har gjort frem til nå. Det går selvsagt an kun å reservere et bord eller to, men lokalet vil være fylt opp med ganske så mange flere gjester og støyen vil være deretter. Jeg er litt usikker på hvordan andre Turvenn-pilsere vil oppleve dette.

Har dere andre noen tanker rundt dette? Gjerne fra dere som tidligere har deltatt og kjenner opplegget.
Jeg så ikke for meg at det skulle være et problem å bestille bord på en fredag. (Dette må være et spesielt utested?) Så se bare bort fra dette forslaget om å flytte treffene til fredager - med mindre det er flere som skulle ønske det.
ridder
#3. Postet 16.01.2017 av ridder
Det er et spesielt utested i den forstand at det går an å reservere bord uten spiseplikt. Det finnes svært få sentrumsnære utesteder i Oslo hvor det er mulig, og de fleste er jo ganske godt besøkt på fredags- og lørdagskveldene. Dette er Oslo. :)

Jeg ser også mange fordeler av å ha det på en fredag. Kanskje prøver vi det en gang. Foreløpig er det ingen andre som har kommentert noe, så vi får se. Det viktigste for meg er at Turvenn-pils er et lavterskeltilbud der hvor det er lett å finne oss. Neste gang jeg er i kontakt med Gaasa, kan jeg høre hvor mye trøkk det er i rommet vi pleier å ha og om det er mulig å holde det av til tross for en helgedag. Det er mulig det er lettere når varmen kommer, for da sitter folk stort sett utendørs på langbordene uansett.
Anonym
#4. Postet 15.02.2017 av Anonym
Faktisk er det mange steder i Oslo man kan få både bord, rom, eller hjørne uten at man må hverken spise mat eller drikke alkohol også på Fredag. Har bodd i byen og jobbet i utelivsbransjen, har venner som fremdeles gjør det så er ganske kjent med dette. Med tanke på at mange bor slik til at de må ta kollektivt og er fra utenfor Oslo, der kollektivt ikke er like tilgjengelig etter klokka 8 på kvelden som inni Oslo, ser jeg ikke hvorfor man ikke kan ha det på fredag i steden for torsdag. Torsdag er da en like populær dag ute i Oslo som fredag, så at det er enklere på torsdag har jeg ikke så stor forståelse for. Om det er slik at man skal ta en pils, så må man jo enten bruke kollektivt eller taxi, så Fredag er jo litt bedre da går det tilogmed nattruter også i Akershus. Jeg er sikker på at det er flere som har tenkt på dette, men når man blir så brutalt tilsagt som her i denne tråden, så er det sikkert ikke så mange som vil si ifra. Blir som å si at det er bare å komme til Moss eller Drammen det på neste Torsdag, så kan vi jo se hvor mange av de i Oslo som synes at det er så enkelt. Stemmer også for fredag, kansje neste gang?
Turisten77
#5. Postet 16.02.2017 av Turisten77
Mitt forslag er å opprette et lokalt arrangement. Hør med andre Turvenn-medlemmer som bor i samme kommune eller nabokommuner. På den måten slipper en å dra helt til Oslo for en halvliter hvis en bor for langt unna.
Anonym
#6. Postet 16.02.2017 av Anonym
Men nå var det nabokommuner det var snakk om da. Stor-Oslo og området rundt Oslo-fjorden. Men klart at man kan lage andre lokale treff. Men har fremdeles ingen forståelse for arumentet om at man må ha det på torsdag i steden for fredag. Det har ikke holdepunkter i virkeligheten. At noen ønsker torsdag er en ting, men ikke påstå at det er umulig med fredag.
ridder
#7. Postet 24.02.2017 av ridder
Gaasa har mange flere besøkene om helgene og er mer restriktive med slike reservasjoner på fredager og lørdager. Nå har jeg snakket litt med dem, og de åpner opp for at vi prøver dette fredag 21. april. Altså ikke ved neste Turvenn-pils, men neste der igjen. De hadde ikke mulighet til å ta imot oss på en fredag i mars.

Det er mange som ønsker å holde dette på en torsdag, men det er også flere – f.eks. du – som ønsker å ha det på en fredag i stedet. Nå prøver vi fredag en gang, så ser vi hvordan det funker.

Å skrive at jeg brutalt tilsier noen og at det ikke er åpent for å komme med kommentarer, synes jeg blir litt søkt. Les gjerne hva jeg opprinnelig skrev en gang til.
Anonym
#8. Postet 02.03.2017 av Anonym
Hei hvis det blir en fredag, kan det legges til oddetallsuke? Har barn i partallsuker og har derfor ikke kunnet bli med på torsdagstreffene hittil. Bare for å kompliserer det litt ekstra for deg altså ;) Takk for initiativ og at du orger!
ridder
#9. Postet 03.03.2017 av ridder
Synd at aprilpilsen blir den 21. april, for den er en partalsuke. Den booket jeg lang tid i forveien i samråd med Gaasa.

Vi ser hvordan oppmøtet blir og ser om vi viderefører dette med fredager. Det må nesten testes først før vi ser om vi går videre med det. Noen oddetallsuker blir det nok uansett fremover, men jeg tror ikke vi kan lage en fast regel på det. For det er nok andre som kun kan partalsuker. :)

Jeg planlegger forresten en ny dagstur med pils på kvelden. Det blir et supplement til Turvenn-pils som kanskje funker tidsmessig for deg neste gang.
Anonym
#10. Postet 03.03.2017 av Anonym
Kjempefint om det blir en oddetallsuke en og annen gang. Da skal jeg nok klare det uansett om det blir andre kvelder også. Tusen takk!

Noe som også er veldig hyggelig er å møtes på Frognerseter cafe med eller uten en tur i forkant... bare for å få solgt inn en av mine favoritter ;)
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen