Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 10.12.2018 av Anonym.
Skitur, jula 2018 fra 22-26 desember
Hei. Noen som kunne tenke seg å gå fra Venabu/ Spidsbergseter via Gråhøgdbu og videre? Tar med telt, uteliggerutstyr, DNT"s universalnøkkel og proviant selvfølgelig. Skiføre håper jeg da på...pulk skal jeg drasse med...må jo ha med noen marsipangriser :-) Turfølget bør kunne ligge ute, ha grei form og kunne dra en vits eller 2. Fjellski med feller...jaa. Noe mer? Ja, hva tror du/ dere? Karer og kvinnfolk. Blir det ikke skiføre oppi der til den 22 desember så vurderes andre områder. Hardangerviddas ytterkant...Tuva kanten f.eks. Gausdal mot Valdres. Jeg drar uansett, har truger også.
Mvh Espen Hauge...brukernavn Husky

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 14.12.2018 av Anonym
Hei! Artig å se at der e andre som tenker å tilbringe jula tel fjells :-) Men du e langt sør, og eg/vi langt nord! Eg planla tur aleina ei uke, men så har det "dukka opp" ei fjellvant dame sm fikk tips om meg fra felles bekjent. Så, hvis alt no klaffer blir vi to 2-beinte damer + ei, og kanskje to 4-beinte damer som går litt i Indre Troms juledagan :-) ( Eg har vært på leit etter 4-beint turvenn, og har no "napp" på ei husky-tispe fra hobbyspann. Spent på om det blir ho, og ho kan være med)
Vi har lite sny her - også i fjellan, men det skal gå med ski og pulk! Her oppe i nord e jo dagan rimeig korte no, så vi håper på litt oppholdsvær og lys fra en begynnanes måne for å kunne ha lengere tid tel vandring. Vi baserer det på åpne buer telhøranes Statskog, og Turlagshytte. Telt, primus etc med for sikkerhet. Så no e vi spent på værvarslet da området vi tenker blir værhardt med litt ruskevær ;-)
Ønsker deg en strålanes tur, og håper at du får trivelig turfølge :-)
Hilsen ho Kaisa-Wenche på fjellsti
Anonym
#2. Postet 16.12.2018 av Anonym
Hei Kaisa-Wenche

Hyggelig at det er andre friluftsgale i detta landet. Du må jo ha ett eldorado å boltre deg i :-)

Hørres ut som det blir en flott tur på dere, om været står dere bi...litt rufsete er greit så¨å lenge en kan smelle opp ett telt. Mørkner i 15 tia her og nå. Er nok en viss forskjell i værforandringer Indre Troms/ Venabygdsfjellet ( ligger på ca 1000-1100 moh )
Mange damer jeg har "prata" med her på turvenn.no som vil på tur, men, jeg er litt seint ute med å spørre...1 uke før. Har ikke tenkt å utfordre skjebnen, men, bruke sunn fornuft Skulle uansett gå aleine 5 dager
De trur det er så hardt dissa damene å gå tur over 5 dager :-)....skal ta det med ro jeg...være forberedt på å fryse litt. Låse opp døra til ei DNT hytte og bare nyte varmen eller smelle opp teltet :-)
Ønsker deg også en strålende tur med bra turfølge
Espen
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKjøp en Turvenn-kopp