skogsrast sier: ut på tur meheia noen i løpet av helgen?
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 05.03.2019 av Anonym.
Lyst til å være med på turer i skog og mark? Lier, Drammen, Asker mm

Hei,

Jeg ønsker meg noen å gå på tur med i områdene rundt her jeg bor. Har bodd her kun i 6 mnd så jeg er ikke akkurat lommekjent enda.

Målet er å komme seg ut mer for å komme i form denne våren. Min sønn er ikke bestandig like lett å få med på tur, så da håper jeg noen andre vil holde meg med selskap og kanskje vise frem noen perler her i området.


Hilsen Sissel


Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 05.03.2019 av Anonym
Det høres flott ut. Må gjerne sende melding når du starter å planlegge.
Anonym
#2. Postet 20.03.2019 av Anonym
Mange flotte muligheter her, men litt tidlig nå fortsatt mye snø i terrenget. Semsvannet rundt er en kort klassiker. Og så kan man opp Skaugumåsen, eller mot Gupu og mange andre steder der, eller opp mot Sandungen, er også en flott tur med utgansgpunkt i Asker. Fra Lierdalen må man prøve seg på Åsdøljuvet, men det er ikke før sommeren. På andre siden av dalen er Hortekollen fint, med vid utsikt fra toppen. Mye fint i Finnemarka også. Ønsker man noe som er snøfritt ville jeg først ta en tur rundt sørspissen av Hurum, der er det mye fint, vestover fra Tofte. Ikke så langt unna heller. Virkelig perle, spesielt med solværet vi har for tiden. Kunne det være noe?
Anonym
#3. Postet 21.03.2019 av Anonym
Hei! Jeg og bikkjene mine (2 stk) er på tur i området rundt Røysjø (ulike turer) hver eneste dag. 2 - 3 timers turer. Det er flott skiføre i området her når det er mildvær (mer krevende når det er kaldt fordi løypene ikke kjøres hver dag) Vi bruker jaktski og er uavhengig av løypenettet, bare det ikke er for hardt. 15 minutters kjøring fra Drammen. Om du har lyst til å bli med på tur så gi lyd :-) Vi går også på tur på beina som avveksling fra ski. Nydelige, hyggelige turer og mange fine vann og bålplasser i området.
Anonym
#4. Postet 24.03.2019 av Anonym
Mange flotte muligheter her, men litt tidlig nå fortsatt mye snø i terrenget. Semsvannet rundt er en kort klassiker. Og så kan man opp Skaugumåsen, eller mot Gupu og mange andre steder der, eller opp mot Sandungen, er også en flott tur med utgansgpunkt i Asker. Fra Lierdalen må man prøve seg på Åsdøljuvet, men det er ikke før sommeren. På andre siden av dalen er Hortekollen fint, med vid utsikt fra toppen. Mye fint i Finnemarka også. Ønsker man noe som er snøfritt ville jeg først ta en tur rundt sørspissen av Hurum, der er det mye fint, vestover fra Tofte. Ikke så langt unna heller. Virkelig perle, spesielt med solværet vi har for tiden. Kunne det være noe?
Ja, det kan absolutt være noe. Har gått rundt Semsvann et par turer. Har lyst til å se Asdøljuvet til sommeren. Finnemarka har jeg hørt mye om.
Nå blir det flytting i juni, så jeg er usikker på hvor mye jeg rekker å få med meg.
Anonym
#5. Postet 24.03.2019 av Anonym
Hei! Jeg og bikkjene mine (2 stk) er på tur i området rundt Røysjø (ulike turer) hver eneste dag. 2 - 3 timers turer. Det er flott skiføre i området her når det er mildvær (mer krevende når det er kaldt fordi løypene ikke kjøres hver dag) Vi bruker jaktski og er uavhengig av løypenettet, bare det ikke er for hardt. 15 minutters kjøring fra Drammen. Om du har lyst til å bli med på tur så gi lyd :-) Vi går også på tur på beina som avveksling fra ski. Nydelige, hyggelige turer og mange fine vann og bålplasser i området.
Det høres veldig koselig ut, men jeg er ikke dreven skigåer, så jeg blir nok mer til heft for dere. Men uten ski kunne jo vært fint å prøvd etterhvert.
skogsrast sier: ut på tur meheia noen i løpet av helgen?
Skriv Skriv her Skriv i megafonen