Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 15.12.2016 av Anonym.
Vintertelt, 2 manns
Hei! Eg vurderer nytt vintertelt, har foreløpig bare vært på nettet og sett, så ønsker tips! Har et 3-manns Hel Sport Femund som eg har sydd stormkapper på,og det har fungert veldig bra for 2 til vinterbruk. Men det blir litt stort til meg aleina. Har noen et telt å anbefale? Det må være god plass til 1 pers + noe opp-pakning. Kokemuligheter inne i fortelt, Og tåle ei vindfull vinternatt! (Har også HelSport Ringstind 2, men det har for lite fortelt til vinterbruk)

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 15.12.2016 av Anonym
Hei

Du kan jo kikke på Hilleberg sine nettsider.Telta som evnt er Kaitum 2 GT meget solid telt ellers så har du Nammatj 2 GT og Nallo 2 GT alle Hillebergs telt med betegnelsen GT har større fortelt.

Hilleberg koster endel,men du får et telt som varer i mange år.
Anonym
#2. Postet 15.12.2016 av Anonym
Takk for tips, birdman! Eg har sett litt på Nallo og Nammatj (GT), og forstår det slik at Nallo er en litt svakere kvalitet. Eg har ingen erfaring med andre telt enn fra Helsport, så fint med slike vurderinger fra andre om andre merker!
Anonym
#3. Postet 19.12.2016 av Anonym
Eg tar i mot fleire tips/erfaringer hvis noen har :-)
Brukernavn
#4. Postet 25.12.2016 av Brukernavn
Hvor er teltet tiltenkt benyttet? Eksponert i høyfjelllet midtvinters? Beskyttet skogsterreng? Nallo tåler fint sistnevnte, men ville ikke vært mitt valg på høyfjellet. Da mest grunnet design og plassering av lufting. Nammatj har luftemuligheter bedre tilpasset vinterfjellet. Tåler generelt røffere forhold enn Nallo.

Personlig ville jeg ikke kjøpt noe større enn nammatj 2 spesifikt til soloturer, men her prioriterer vi jo alle forskjellig. Anser det selv å være greit med plass til matlaging i et regulært (ikke GT) fortelt. Vinterstid får en jo dessuten mer brukbar plass ved å grave litt ned i forteltet.
Bambi
#5. Postet 09.03.2017 av Bambi
Takk for tips, birdman! Eg har sett litt på Nallo og Nammatj (GT), og forstår det slik at Nallo er en litt svakere kvalitet. Eg har ingen erfaring med andre telt enn fra Helsport, så fint med slike vurderinger fra andre om andre merker!
Om du bestiller katalogen til Hilleberg på nettet (http://no.hilleberg.com/EN/contact-support/order-catalog/, vil du få en veldig god forståelse av kvalitetene. Du finner samme info på nettsiden deres, men i katalogen får du med prøver på de forskjellige duk-kvalitetene. Ser nå at innlegget ikke er helt nytt, men lykke til uansett! :-)
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen