Frk Lykke sier: God helg alle sammen. Herlig solfokk her, håper det vare hele helga.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Annet > Debatt

ridder
Opprettet 24.05.2023 av ridder, mann, 48 år, Oslo.
Guidet tur med foredrag på Gamle Drammenbanen
Det blir ingen Turvenn-treff i mai/juni, men jeg arrangerer i stedet en guidet vandring langs turveien «Gamle Drammenbanen» lørdag 3. juni. Turen er en del av programmet til Lierdagene, som arrangeres samme dag. Selve turen går på grusvei i idylliske omgivelser og flott utsikt til Drammensfjorden. Vi passerer gjennom to jernbanetunneler, og den lengste er opplyst. Turen er 10 km lang og tar noe over to timer.

Gamle Drammenbanen

Program:
14.00: Foredrag av undertegnede om turveier på nedlagte spor på Lier bibliotek
16.00: Vandretur fra gamle Lier stasjon i Lierbyen til Spikkestad stasjon i nedlagt jernbanetrasé (grusvei)
17.00: Utendørs foredrag av Knut Andersen fra Lier historielag på Gullhaug holdeplass
18.15: Ankomst Spikkestad stasjon

Det går tog til Oslo fra Spikkestad stasjon. Til Lierbyen går det direktebuss fra Oslo bussterminal. Eller du kan ta tog til Asker og bytte til buss.

Svar på innlegg

Tussa
#1. Postet 03.06.2023 av Tussa
Hei!
Jeg er usikker på om jeg kommer til foredraget, fordi det å sitte lenge, gjør vondt. Turen vil jeg ha med meg. God helg, sees!
Frk Lykke sier: God helg alle sammen. Herlig solfokk her, håper det vare hele helga.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKjøp en Turvenn-kopp