Forum > Tilbakemeldinger > Debatt

lillis
Opprettet 27.01.2019 av lillis, dame, 66 år, Vestfold.
Nedlasting av bilder
Ny her idag; Hvorfor kommer ikke bildet inn i profilen riktig vei?

Svar på innlegg

turvenn
#1. Postet 28.01.2019 av turvenn
Hei!

Ser at vi har fått melding fra deg i postkassen angående dette, denne er blitt besvart :)

Vennlig hilsen
Turvenn
maunebak
#2. Postet 29.01.2019 av maunebak
Hei. Har det samme problemet. Hva gjør man? Har masse bilder som er feil vei.
turvenn
#3. Postet 30.01.2019 av turvenn
Hei!

Når man laster opp bilder så blir de lagt inn slik de ligger lagret på din maskin. Du må derfor rotere dem rett vei før du laster dem opp. Dersom du ikke får det til kan du sende bildet til oss på support@turvenn.no, vi vil da hjelpe deg med dette :)

Vennlig hilsen
Turvenn
maunebak
#4. Postet 30.01.2019 av maunebak
Alle bildene mine ligger rette veien på min iPhone. Kan du gå inn på min side på Turvenn og rette dem opp.
ridder
#5. Postet 30.01.2019 av ridder
Kan det være en idé at turvenn.no leser EXIF-dataene til bildet og sjekker om det er rotert? Jeg tror de fleste brukerne ikke tenker over dette siden de fleste programmer roterer bildet automatisk på bakgrunn av den informasjonen.
maunebak
#6. Postet 30.01.2019 av maunebak
Helt enig med deg "Ridder". Dette blir vanskelig, for det er jo folk i aldre og det er ikke alle som er så flink på data. Tenker på dem som er rundt 70 - 80 år. Måtte da gå an å slippe å snu pc`n for å se bildene rette veien i 2019.
turvenn
#7. Postet 04.02.2019 av turvenn
Hei!

Takk for innspill, vi vil ta dette med videre :)

Dine bilder er nå rotert riktig vei!

Vennlig hilsen
Turvenn
maunebak
#8. Postet 04.02.2019 av maunebak
Takk skal dere ha.
Anonym
#9. Postet 08.08.2019 av Anonym
Hei. Mine bilder ligger også ser jeg.Kan dere rette dem :)
Takk
Hverdagsmagi
#10. Postet 20.09.2019 av Hverdagsmagi
HEI igjen! Profilbildet vil ikke rotere rett vei - Heller ikke galleri bilder!! Får ikke til å rotere bildene, da de ligger rett vei på min (gammel) mobil. Kan turvenn.no vennligst rette opp i det? Takk :))