denturglade sier: Er det ei som vil være med på dagstur til Nevelfjell/Nordseter i dag eller en kveld til uka?
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Annet > Debatt

svetlana
Opprettet 01.04.2019 av svetlana, dame, 39 år, Sogn og Fjordane.
Primitive Technology / Bushcraft
Noen som driver med Primitive Technology / Bushcraft eller ønsker å leve / lever off-grid?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 29.06.2019 av Anonym
Hei!
Tør jeg å spørre hva som er bakgrunnen for ditt engasjement med et liv off-grid i norge? Kanskje ikke mange som forstår betydningen av det i vårt overflodsamfunn. Vel, jeg lever i alle fall i et eget eid "minihus", bruker så lite av alt mulig og kjenner betydningen og verdien av enkelhet. Det fremmer de vesentlige behov i livet og hindrer mange destruktive krefter å dominere utenfra. Så lenge man kan håndtere det praktiske og økonomiske er dette en utmerket tankegang. Skulle gjerne ha visst hva den mentale motivasjon og bevisstgjøring ellers innebærer i et valg som dette? Jeg har mine klare begrunnelser for mitt eget engasjement, hvor ligger egentlig ditt/deres, hvis jeg kan spørre om det? Selv er jeg uføretrygdet og lever ok med pensjonen i så måte. Men, populær eller ettertraktet blir man naturligvis ikke.

Vennlig hilsen Ronny Borchgrevink Grønli
denturglade sier: Er det ei som vil være med på dagstur til Nevelfjell/Nordseter i dag eller en kveld til uka?
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseNye Jakten-bønder klare for brev
annonseFriluftsliv - Oppskrifter på turmat
annonseKjøp en Turvenn-kopp