Silje sier: Ønsker alle turvenner en strålende dag :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Tilbakemeldinger > Debatt

Jeagle
Opprettet 04.01.2020 av Jeagle, mann, 65 år, Møre og Romsdal.
Bilder i vinkel
Ser at mange har bilder som er 90 grader i feil vinkel. Kan virke som det er "stående" bilder som er "lagt ned". Er dette en "bug" i systemet som turvenn.no kjenner til og har planer om å gjøre noe med, eller er det noe noen har misforstått noe ved opplasting? Og er det mulig å gjøre noe med slike bilder ietterkant?

Svar på innlegg

Turvenn
#1. Postet 13.01.2020 av Turvenn
Hei!

Når man laster opp bilder så blir de lagt inn slik de ligger lagret på din maskin. Du må derfor rotere dem rett vei før du laster dem opp.

Kan også nevne at vi har planer om å innføre en mulighet for å rotere bildet i profilen sin :-)

Vennlig hilsen
Turvenn
maunebak
#2. Postet 13.01.2020 av maunebak
Alle de bildene jeg legger inn, ligger rett vei. Men når jeg har fått lagt dem inn på min profil på Turvenn, blir dem liggende oppned eller på skrå. Så det har ikke noe med at dem ligger feil vei, før jeg legger dem inn på Turvenn.
Anonym
#3. Postet 21.01.2020 av Anonym
Hei, ser at det skjer med mine bilder også. Ligger riktig hos meg!
TorTur
#4. Postet 16.03.2021 av TorTur
Hallo til Turvenn,
Bilder ligger rett på min PC, men blir rotert når jeg legger inn i profilen - på tide å komme med den oppdateringen kanskje? Over ett år siden dere annonserte dette.
maunebak
#5. Postet 16.03.2021 av maunebak
Det er feil det du skriver. Bilder står den rette veien, men når dem kommer inn på Turvenn, ligger dem, både 90 grader feil og 180 grader feil. Hvorfor det?
Anonym
#6. Postet 19.03.2021 av Anonym
TURVENN dere tar feil, alle bildene mine ligger også riktig vei på min pc, men flere blir rotert når jeg legger de inn her, som de andre sier både 90 og 180 grader feil

Jeg har funnet ut at om jeg åpner bildet på min pc og beskjærer det bare littegrann/endrer det litt og så forsøker å legge det inn igjen så blir det riktig....så det er etter min mening noe som er galt i hvordan systemet deres behandler bildene som blir lagt inn

.....hvorfor gir dere ikke en tilbakemelding på hva dere gjør med dette? Det har vært slik lenge.
Longwalk
#7. Postet 10.01.2023 av Longwalk
Hei! Hvordan går det med planen om å rette opp bildet i profilen? Jeg la inn nytt bilde men da jeg lagret endringen snudde bildet seg 90 grader. Kan det være så vanskelig da???
Anonym
#8. Postet 11.01.2023 av Anonym
Synd systemet er laget med asp, Ellers så kunne jeg tilbudt mine tjeneser om det var laget i PHP og MySQL. :) Ellers så er det jo absolutt mulighet for å legge til litt ny funksjonalitet i systemet så det kan bli enda bedre enn det er i dag. Har ikke prøvd appen, men selve nettsiden er ikke optimalisert for mobilbruk. Ellers er det et fint sted å komme i kontakt med andre.
Anonym
#9. Postet 11.01.2023 av Anonym
Om noen har lyst på hjelp så bare ta kontakt med meg her inne. Så skal jeg snu bildet og sende det tilbake til deg gratis. :) Ikke noe problem. Jeg kan snu det i Photoshop og sende det tilbake til deg/dere.
Anonym
#10. Postet 17.01.2023 av Anonym
Alle PC ar har fotoprogramm så hvis ein legg bilda inn der og legg dei i rett format/størrelse
(JPG foreksempel) så er det ingen problem..dette bør alle læra seg om/når dei har PC..
Silje sier: Ønsker alle turvenner en strålende dag :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKjøp en Turvenn-kopp