Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
ridder
Opprettet 09.02.2020 av ridder, mann, 48 år, Oslo.
Guidet tur langs kyststien Holmestrand–Sande
Lørdag 18. april arrangerer jeg guidet tur langs kyststien fra Holmestrand til Sande med sosialt treff på Stasjonsgaarden når vi kommer frem.

Kyststien
Foto: Alexander Vestrum

Vi starter fra Holmestrand stasjon (nordre utgang) og vandrer i den nedlagte jernbanetraséen som i dag er omgjort til en flott kyststi. Turen er 13 kilometer lang og det tar ca. tre timer å gå. Underveis vil vi passere den 255 meter lange Smørsteintunnelen som i dag er lyssatt og sikret.

Etter turen samles vi i andre etasje på Stasjonsgaarden. Her blir det foredrag med lokalhistoriker Lars Aaserud. Han vil bl.a. fortelle historier om transporten av jøder, russiske krigsfanger og tyske soldater under andre verdenskrig, samt fra Lars' barndom da damptogene trafikkerte banen.

Etter foredraget kan vi flyttes oss ned til baren i første etasje for å sosialisere.

Oppmøte
Vi møtes ved Holmestrand stasjon ca. kl. 13.30 før avgang. Turleder er Erlend Garåsen som kan nås på tlf. 91380968.

Ankomst
Tog fra Oslo kl. 12.39 ankommer Holmestrand 13.32. Fra Tønsberg går det tog 13.08 som er i Holmestrand 13.25.

Retur
Siste tog til Oslo går fra Sande 23.32. Siste tog mot Tønsberg går fra Sande 00.26.

For mer info, se FB-event:

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 13.02.2020 av Anonym

Hei :)

Turen høres interessant ut. Er det lov å ta med ei venninne?

Hva koster det?


ridder
#2. Postet 13.02.2020 av ridder
Du kan ta med så mange som du vil. I følge FB-eventet så er det nå over 200 interesserte, så det har gått over all forventning. Turen er gratis. :)
Anonym
#3. Postet 13.02.2020 av Anonym
Hei!

Så fint opplegg! Det blir nok litt stor gruppe for meg, men en veldig god ide`uansett!

Hilsen Marit
ridder
#4. Postet 13.02.2020 av ridder
Selv om 200 har meldt sin interesse, kommer det jo ikke så mange. Ni stykker har angitt at de deltar og rundt 200 har merket at de er interesserte. Om vi blir mellom 20 og 30, så er jeg veldig fornøyd.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKjøp en Turvenn-kopp