Heisann sier: Ønsker alle flotte fok her en nydelig sommerdag! :-))
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 06.07.2020 av Anonym.
Bilcamping, Hardanger juli 2020
Hei,
Jeg har en plan om å kjøre sånn ca Kongsberg-Odda-Voss-Hallingdal-Kongsberg i slutten av denne uken. Regner med avreise på torsdag, og hjemkomst sannsynligvis søndag. Dette blir en biltur, og camping i bilen. Jeg tror ikke det blir noen store utflukter til fots denne gangen.
Er det noen som har lyst til å være med på hele eller deler av turen? Eller, bare møtes underveis for en kaffekopp?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 06.07.2020 av Anonym
Var ein merkelig måte å skriva det på "Bilcamping,Hardanger" Kongsberg-Hallingdalen og Voss ligg ikkje i Hardanger.

Du skall altså til Hardanger? det ligg mellom Odda (innerst i Hardanger og til Kvinnherad ytterst i Hardangerfjorden dvs ut Sørfjorden " på begge sider av fjorden" og til Kvam og over Kvamskogen til Samnanger grense. eller eventuelt ut fjorden til Kvinnherad Kommune.
Også kalla Folgefonnhalvøya mellom Sørfjorden og mitre Hardangerfjorden.

Les deg opp på Hardangerkommunane/herada: www.hardanger.com
"GRANVIN ER I DAG INNLEMMA I VOSS HERAD MEN LIGG FORTSATT I HARDANGER" DET GJER IKKJE VOSS.
Som du ser ligg altså Hardanger langs Hardangerfjorden frå Ulvik-Eidfjord-Ullensvang-Kvam tidligare Jondal og ut mot Kvinnherad i Sunnhordland.

Som skreve over er Granvin innlemma i Voss herad...men Granvin ligg fortsatt i Hardanger, det gjer altså ikkje Voss.

Odda, Ullensvang og Jondal er altså slått sammen til Ullensvang Kommune....dei tre var og er fortsatt Hardangerkommune.

DVS du er innom Hardanger "såvidt" men mest blir det nok i Viken du kjøyrer ja og om du kjøyrer Kongsberg-Notodden -Seljord og Haukelidfjell eine vegen er det Vestfold-Telemark.
Anonym
#2. Postet 08.07.2020 av Anonym
Tilgi meg min uvitenhet og klønete ordvalg.
Altså, det som det er lagt opp til er at jeg kjører fra Kongsberg til Odda. Returen hjem har jeg bestemt meg for å ta fra Voss, via fylkevei 50, og tilbake til Kongsberg. Hva som skjer mellom Odda og Voss tenkte jeg å ta på sparket. Kanskje jeg kjører ut til Jondal, og så har jeg lyst til å se Oma siden det er et sted min far bodde under krigen og som han ofte snakket om. Det er derfor svært åpent rundt hvor jeg kommer til å befinne meg til hvilken tid. Hvilken siden av hvilken fjord, og hvor jeg etablerer camp for nettene. Dette er altså det jeg legger i "å campe i Hardanger".
De lange transportstrekkene før og etter blir selve "lang-dragene" av turen, og siden det er mange km med transport, så tenkte jeg det dit hen at det kunne være folk langs disse veiaksene som kanskje hadde lyst til å slå følge også.

Heisann sier: Ønsker alle flotte fok her en nydelig sommerdag! :-))
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKjøp en Turvenn-kopp