2spann sier: Snart på vei til setra på Blefjell.. med kaffe på trammen og orreleik. God helg!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 12.07.2020 av Anonym.
Hardangervidda
Hei:)

Er det noen som kunne tenke seg å gå på Hardangervidda med meg? Har tid fra 20.7- 30-7.

Vurderer to ganske lette ruter; den ene er Hardangervidda på langs; Seks-dagerstur Dyranut-Stigstul-Rauhelleren-Mårbu-Kalhovd(kan ta båt her)-Helberghytta-Rjukan.

Eller tre-dagers rundtur fra Dyranut - Nybu - Halne- Kjækkja - Kjeldebu.

Har ikke gått der tidligere men begge rutene beskives som lettgåtte. Jeg tenker å bruke telt og det må eventuelt sikkert avklares med de ulike hyttene før avreise da det haddde vært fint å sove på området der.

Eller kanskje noen har noen andre gode forslag? Jeg har lyst ut på tur:)

PS. Litt væravhengig tenker jeg det er;)

Hilsen Heidi

Svar på innlegg

Borgern
#1. Postet 12.07.2020 av Borgern
Kanskje noe slik ja. Er fint område og greit å gå der. Har telt til hele året men ser gjerne an været jeg og. Liker ikke for mye vind og bygevær. Pr nå er det fremdeles noe snø i området, vært minusgrader noen dager og lett snø. Veldig vått terreng og mye vann enda. Et alternativ kan være Vikbekkfjell å,gå en runde derfra, litt lavere terreng der hvis det fremdeles blir kjølig fremover.
Anonym
#2. Postet 12.07.2020 av Anonym
Hei Borgern:)
Vi har vel møttes før, i Oslo for ikke lenge siden?
Har lest litt om Vikbekkfjell nå og det ser ut som et fint alternativ det. Ønsker helst en av de opprinnelig rutene men det må jo være ok vær og fremkommelighet.
Hvor sjekker du dette?
Hilsen Heidi
Borgern
#3. Postet 13.07.2020 av Borgern
Hei.
Ja det stemmer. med SIA på Kullt forrige helg.

Sjekker på satelittbilder. Vært en del skyer i det siste så det kan gå noen dager mellom hver gang man ser nok.
Er noe snø enda men det blir nok og borte litt mer innen 20 jul siden det er meldt litt varmere og hvertfall ikke minusgrader om natta som det har vært siste uke en del. Må nok regne med mye vann og dertil kryssing av bekker etc som ikke har bro. Men det er jo en stund til enda.
Anonym
#4. Postet 15.07.2020 av Anonym
Da er det blitt endringer her på hjemmefronten som gjør at jeg ikke får tatt denne turen som ønsket. Håper på å ta den senere i sommer/høst, håper noen vil være med, damer som menn:)
2spann sier: Snart på vei til setra på Blefjell.. med kaffe på trammen og orreleik. God helg!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKjøp en Turvenn-kopp