fjelldame1958 sier: Ny helg , nye muligheter , tur i Tydalsfjella folkens
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 02.11.2020 av Anonym.
Tur alene eller med andre!
Jeg ønsker å kjøpe ett enpersontelt som ikke veier så mye. Jeg er ikke så sterk men vil gjerne være mer selvstendig. Gjerne slitesterk og en som tåler de fleste turmåtene. Gjerne som også tåler kulde. Tror jeg vil ha åpning på siden. Men er det noe annet jeg bør tenke på? Er det noen som hsr noen anbefalinger. Tusen takk!

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 04.11.2020 av Anonym
Da har jeg skaffet meg ett minitelt og er snart klar for miniturer og lengre turer i østmarka. Bli med, bli med!
Anonym
#2. Postet 29.04.2021 av Anonym
Hei, kan jeg spørre deg om du er fornøyd med teltet, og hvor mye det veier?Jeg skal også skaffe meg et lite telt, 3-mans teltet trenger jeg ikke lengre.Ha en super vår
Mvh Doris
Anonym
#3. Postet 29.04.2021 av Anonym
Hei jenter!
Da eg begynte å gå mye aleina skaffa eg meg et Ringstind 2. Lite og lett tomannstelt med åpning på sida. Det var så stort inni at 2 gode venna kunne bo i lag, men sekkan måtte da være på utsida (under regntrekk ;-) ) Men der var dårlig og ingen plass til f.eks. sko eller annet i forteltet
For et par år sia bytta eg det teltet bort, og kjøpt et annet, større, sjøl når eg er aleina på tur.
Årsak:
Et telt som Ringstind, og andre telt eg har sett på har et så lite ( eller 2 små ) fortelt at det går på sikkerheta løst om det er dårlig vær og eg ønsker lage mat inne i teltet!
Dette innpillet er bare for at dere også har i tankan det med matlaging = primus = åpen ild når dere skal velge telt! Og ser etter et stort nok fortelt som kan være trygt for de situasjonan!

Et godt og stort fortelt er også gull verdt den dagen været slår over til plaskeregn på turen din ;-) Da er det godt å ha plass til våt sekk, våte ytterklær og sko i forteltet slik at ikke det våte må inn i innerteltet og gjør at alt blir vått :-)
God tur, lykke til og nyyyyt :-)
Anonym
#4. Postet 08.05.2021 av Anonym
Hei Andra, kan jeg spørre hvilket telt du valgte?
fjelldame1958 sier: Ny helg , nye muligheter , tur i Tydalsfjella folkens
Skriv Skriv her Skriv i megafonen