Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Annet > Debatt

Kompis1
Opprettet 04.02.2025 av Kompis1, mann, 60 år, Oslo.
Vi baker rustikke surdeigbrød.... :-D
Da det uperfekte blir perfekt... Hva er greia med skeive avviker-brød...?

Ukas himebaka surdeigbrød. Så skeivt, feil, og rustikk som det går an.
Åffer er det sånn at jo mer uformelig og skeivt brødet er, desto mer trigger det appetitten og sikle-refleksen?
Og hvorfor har ikke industrien skjønt dette? Jeg veit at dersom du ser disse brødene i butikken
vil det selge som fyttekatta! Det er noe rart med skeive brød...

Edit; Legg merke til det andre bildet. Det er et brød av en deig som jeg 'glapp' ved en feil opp i gryta.
Men det synet trigger sikle-refleksen din mer enn noe annet...

Kom og fåååå....

Svar på innlegg

Norravind
#1. Postet 07.02.2025 av Norravind
...åhhhh...nå får æ så innnnmari lyst både på DITT og MITT brød...hiver meg rundt og baker SURDEIGSBRØD nå med en gang, Kompis1.

Det gjelder å finne på noe annet enn å sitte å vente på at drømmemannen eller - kvinnen dukker opp. Altså de som ikke er dum som et brød!!!

Jeg savner dem som er spenstige, mangfoldig, ha god smak, har passe krydder i - det er brødene JEG liker, Kompis....og så må dem heve leeeeenge...
Dette krever min tålmodighet, noe æ ikke har. I hvert fall ikke når det gjelder å finne drømmemenneske. Her skal ting går fort....tror æ kan lære mye ved å bake brød....her MÅ du altså ha den tålmodigheten om det skal bli bra!!!!

Sant, min Kompis1???

Men døra er på glødd - om noen har lyst å "stikke innom" - kjære gode turvennenne mine! Kom kom! Æ har et åpent hjerte for de fleste og i all fall et øre - kanskje ikke altid like åpent...noen ønsker det sku vært mer åpen og blir skuffet om ikke vi snakker samme språk...men de allefleste lærer seg mitt språk - og jeg har lært maaaaange sine språk, her inne - dette er mest av alt spennende!

Men... damer og herrer turfolk....dere må gjøre en liten innsats om dere vil lykkes med å finne drømmemenneske, uansett hviken kategori dere går for.
Det funker dårlig med: "hei du" - "fin du" - "nice" - "og boy, de legger" -

...kan hende mange damer og menn faller for den slags kommunikasjon? ikke vet æ.

Hva faller DU får??? Kjøp på, dere!

Da var det brødet mitt sin TUR!
Norravind
#2. Postet 09.02.2025 av Norravind
...åhhhh...nå får æ så innnnmari lyst både på DITT og MITT brød...hiver meg rundt og baker SURDEIGSBRØD nå med en gang, Kompis1.

Det gjelder å finne på noe annet enn å sitte å vente på at drømmemannen eller - kvinnen dukker opp. Altså de som ikke er dum som et brød!!!

Jeg savner dem som er spenstige, mangfoldig, ha god smak, har passe krydder i - det er brødene JEG liker, Kompis....og så må dem heve leeeeenge...
Dette krever min tålmodighet, noe æ ikke har. I hvert fall ikke når det gjelder å finne drømmemenneske. Her skal ting går fort....tror æ kan lære mye ved å bake brød....her MÅ du altså ha den tålmodigheten om det skal bli bra!!!!

Sant, min Kompis1???

Men døra er på glødd - om noen har lyst å "stikke innom" - kjære gode turvennenne mine! Kom kom! Æ har et åpent hjerte for de fleste og i all fall et øre - kanskje ikke altid like åpent...noen ønsker det sku vært mer åpen og blir skuffet om ikke vi snakker samme språk...men de allefleste lærer seg mitt språk - og jeg har lært maaaaange sine språk, her inne - dette er mest av alt spennende!

Men... damer og herrer turfolk....dere må gjøre en liten innsats om dere vil lykkes med å finne drømmemenneske, uansett hviken kategori dere går for.
Det funker dårlig med: "hei du" - "fin du" - "nice" - "og boy, de legger" -

...kan hende mange damer og menn faller for den slags kommunikasjon? ikke vet æ.

Hva faller DU får??? Kjøp på, dere!

Da var det brødet mitt sin TUR!
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseCamp Villmark - For oss som elsker friluftsliv
annonseFriluftsliv - Oppskrifter på turmat
annonseKjøp en Turvenn-kopp