Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Annet > Debatt

Kompis1
Opprettet 04.02.2025 av Kompis1, mann, 60 år, Oslo.
Når ensomheten tar oss....
Jepp... Vi bikker 50+ og av forskjellige årsaker blir vi alene... Først føles det godt kanskje, eller ikke?
Man får kanskje en ny giv og alt det der... Men sååå...

Man melder seg på div deitingsider og deiter i hue og ræææva og over alt og etterhvert som bom-deitene
kommer på rekke og rad mister man motet. Man føler seg enda mer ensom logaritmisk med mislykka deiter.

Kanskje man knuller litt med noen et par helger så er det stopp og ensomheten føles enda
tyngre etter hvert knull...

Tror du virkelig at du er alene om dette? Haaahaaa! Ånei, 99% av oss erfarer det samme så bare å bikke over

Menn drukner ensomheten i alkohol, damene eter seg feite på søtsaker og piller med et glass vin i hånda.
Vi trimmer oss i hjel for å 'følge med i tiden' og tror på alle 'gode trim og helse-tipsene' i media...
Håpet svinner og rundansen er i gang. Motløse, forlatte, og ensomme finner vi trøst i ting vi aldri hadde trodd
ville skje...
Og til slutt smeller det og du møter veggen....

Damene er heldigere for de er flinkere og mer sosiale med å holde kontakten med venninner og kjente.
De treffes og pleier hverandre både på mobilen, besøker hverandre, og med lunkturer på by'n.

Menn? Neei... Kompiser gjør ikke det. Vi har sporadisk kontakt på FB og er aldri like sosiale som damene.
Vi treffes kun på fisketurene eller via andre greier og interesser Vi menn lever ikke det sosiale livet som damene
er flinke til... Vi menn besøker hverandre knapt eller tar sjeldent den mobilsamtalen...

Det er en grunn til at selvmordsraten er skyhøy blandt menn 50+ som lever alene.
For damene er tallet nærmest NULL og det sier litt...?

Velkommen til virkeligheten....

Svar på innlegg

Norravind
#1. Postet 04.02.2025 av Norravind
Jepp... Vi bikker 50+ og av forskjellige årsaker b

Kanskje man knuller litt med noen et par helger så er det stopp og ensomheten føles enda
tyngre etter hvert knull...
]
Dette var en av de dypere og viktige innleg, Du, Kompis1.

Jeg syns du er en bra fyr innerst inni og ha fortjent en bra dame som er like ærlig og tullete som deg selv...men ja, turvenn.no leverer dårlig, det er vi og mange med oss her inne, enige om.

Så ka gjør vi? I all desperasjon kytter vi alle digitale date-bånd...gå på tur allene...eller blir vår beste venn og blir superbruker på Nytelse.no...tenk, selv har jeg reklamert 2 stk leketøy som ikke leverer ;)...og det er sant...så selv på DET planet blir vi damer frustrert ( joda æ snakker for meg selv) - kun den tykke og lange dingsen og tannbørsten funker...

Men spøk til side: Jeg har stor sans for en Bli kjent fest hos Kompis1...(uten baktanker altså...helt normalt og hyggelig)

Er du klar?
Kompis1
#2. Postet 04.02.2025 av Kompis1
Men spøk til side: Jeg har stor sans for en Bli kjent fest hos Kompis1...(uten baktanker altså...helt normalt og hyggelig)

Er du klar?
Men jeg har stooore og forventnigsfulle baktanker så klart....
Norravind
#3. Postet 04.02.2025 av Norravind
Men jeg har stooore og forventnigsfulle baktanker så klart....
bakTANKER er lov å ha....ALTID!!!
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseCamp Villmark - For oss som elsker friluftsliv
annonseFriluftsliv - Oppskrifter på turmat
annonseKjøp en Turvenn-kopp