Ha777 sier: Dame i Eiker eller Drammen som vil være med å gå korte turer og slå av en hyggelig prat. Ta kontakt! Hallvar
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Annet > Debatt

Anonym
Opprettet 09.02.2025 av Anonym.
Ny her - er det greit å sende meg en snap?
Hei. Jeg har lyst å bli kjent med turvenner, men er det greit å starte med å be om å sende en snap istedenfor å binde seg til et medlemskap?

Er seriøs og nyskjerrig på hva som dukker opp.
Kanskje vi lettere kan bli kjent med hverandre på en uforpliktende snap kommunikasjon?
Adressen finnes i profilen min.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 09.02.2025 av Anonym
Hei, ja - det går fint an å legge snap adressen igjen i profilen om man ikke gidder denne håpløse inn - og utboks - kommunikasjon her inne på Turvenn. Det er noe slit å følge med...veldig dårlig teknikk! Og dette betaler man faktisk for "å nyte".

Jeg har vært betalende medlem i 2 omganger, men ikke nå lenger. Om noen ønsker kontakt, så kan dem skrive til mailadressen, lagt igjen under "hvem er jeg".

Noen liker å legge ut snap adressen sin - og det går sikkert fint for de allerfleste. Personlig foretrekker jeg andre kanaler, da jeg ha forbeholdt snap kun for mine barn, for å "tone meg inn på de".

De gangene jeg har hatt kommunikasjon med turvenner på snap, har det havnet i misforståelser og feilkommunikasjon...litt trist - syns jeg, og mye kunne vært unngått om man er mer "på " og utveklser tel.nr og faktisk SNAKKE med hverandre - allerhelst VIDEOSAMTALE om man ikke kan møte fysisk med det første.

Men du må selvsagt gjør DINE erfaringer her inne.

Jeg setter pris på alle som tar kontakt med meg, og ser at det er mange uleste i innboksen som jeg ikke kan lese, fordi jeg ikke er betalende medlem.

Men skjønner det slik at folk her inne ikke leser NØYE teksten i profilen min/din eller dem er redd å sende en epost eller enda SKUMLERE ringe til et telefon nummer.

Men ja, det skjer mye svindel i verden/Norge og da vil man være sikre ved å sende en melding her i innboksen - og enten innboks- eigeren blir sååå nysjerrig at den tegner medlemskap eller så få den bare bli kjent med de som ikke er like redd å ta kontakt enten på snap eller hva nå enn for kanal du vil at de skal kontakte deg.

Lykke til! Fint emne - håper på ulike erfainger her
Anonym
#2. Postet 10.02.2025 av Anonym
123tur
#3. Postet 10.02.2025 av 123tur
Hei.
Jeg har sett flere som ønsker å ha kontakt på snap. Så jeg kan ikke tenke meg at det er problem. Melding opplegget her inne er ikke så godt som det burde vært.
Men som Norravind skriver, så er det en trygghet i forhold til svindel.
Det jeg har sett av slike forsøk er Linker og e-mail.

ønsker deg lykke til
Anonym
#4. Postet 10.02.2025 av Anonym
Damer har ikke 'snapper' må diii viite... Dem har heldigvis noe annet jeg er interessert i
Anonym
#5. Postet 10.02.2025 av Anonym
Hei.
Jeg har sett flere som ønsker å ha kontakt på snap. Så jeg kan ikke tenke meg at det er problem. Melding opplegget her inne er ikke så godt som det burde vært.
Men som Norravind skriver, så er det en trygghet i forhold til svindel.
Det jeg har sett av slike forsøk er Linker og e-mail.

ønsker deg lykke til
Legger ut min epost...ingen problemer..Dem som vil, tar kontakt og får SVAR av meg...blir ikke venn med alle, men respektere at de brukte tid til å sende mail. Noen gang blir det mer, andre ganger ikke...
123tur
#6. Postet 10.02.2025 av 123tur
Hei Norravind.
Ja, nå tenkte jeg jo ikke på deg som legger ut din egen mail.
Men det forkommer spm om å sende sin egen mail adresse på pm, slik at de kan sende bilder o.l. på mail.
Og da tenker jeg at vi like gjerne kan fortsette praten på meldinger.
Kan de sende meldinger i systemet, hvorfor skal en da ta dette på mail. Blir en godt nok kjent er vel tlf, messenger, facetime like enkelt?

Jeg har ikke fasit, bare hva jeg tenker :)
Anonym
#7. Postet 10.02.2025 av Anonym
Hei Norravind.
Ja, nå tenkte jeg jo ikke på deg som legger ut din egen mail.
Men det forkommer spm om å sende sin egen mail adresse på pm, slik at de kan sende bilder o.l. på mail.
Og da tenker jeg at vi like gjerne kan fortsette praten på meldinger.
Kan de sende meldinger i systemet, hvorfor skal en da ta dette på mail. Blir en godt nok kjent er vel tlf, messenger, facetime like enkelt?

Jeg har ikke fasit, bare hva jeg tenker :)
Ingen fasit, nei:
noen driver i all evighet og skrive trestavelses ord til hverandre i innboksen...men også vært bort i en fin dialog en gang med noen her inne... men når jeg maste om å ringes...fikk jeg tilsendt videotale av personen i en MONOLOG...fysjameg ass...folk her inne er så innmari redd for å gi av seg selv....som oftes ender det opp i "misforståelser" og BLOKKERINGER...folkens. Barnslig - men greit, "da legger vi DEN død"
Mange som ikke gidder eller har lært seg å kommunisere med hverandre - eller "avlært" seg gjenneom hele DIGI -dritten.

Men ja, unntak finnes -takk og pris...og jeg er glad for og i de venner som turvenn har bidratt til og gitt meg - tross alt.

Men igjen: har noen som ellers virker seriøs i sin beskrivelse, samt ekte bilder, en snap eller epost i sin profil; meldt til denne, ikke prøv innboks og begynne å hate vedkommende for å være arrogant - DE KAN IKKE LESE din post når de ikke er betalende medlem.
Anonym
#8. Postet 11.02.2025 av Anonym
Damer har ikke 'snapper' må diii viite... Dem har heldigvis noe annet jeg er interessert i
skål Kompis1 - bra du ikke er som alle andre!
Anonym
#9. Postet 11.02.2025 av Anonym
skål Kompis1 - bra du ikke er som alle andre!
JaaaH... Du veit... Det er bare EN av meg.... ***SMASK*** og SKÅÅÅL!
Anonym
#10. Postet 11.02.2025 av Anonym
JaaaH... Du veit... Det er bare EN av meg.... ***SMASK*** og SKÅÅÅL!
MEEEEEEEN...OSS damer er alle LIKE i ditt hodet - right??? SKÅL igjen. og god kveld til Kompis1.
Ønsker deg alt vel!
Ha777 sier: Dame i Eiker eller Drammen som vil være med å gå korte turer og slå av en hyggelig prat. Ta kontakt! Hallvar
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseNye Jakten-bønder klare for brev
annonseFriluftsliv - Oppskrifter på turmat
annonseKjøp en Turvenn-kopp