Per Arne sier: De fleste av livets skygger skyldes at vi selv står i veien for solen.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Annet > Debatt

Huldresøker
Opprettet 22.11.2025 av Huldresøker, mann, 73 år, Buskerud.
Ghosting avslører veldig klart vedkommendes personlighet
Etter noen telefoner, e-poster og kanskje også møter skjer det jo at noen ønsker å avslutte kontakten. Høflige og redelige personer gir da beskjed om dette. Men noen bare "forsvinner" eller "ghoster" som mange kaller dette fenomenet. Slikt medfører jo i begynnelsen en del usikkerhet, og kanskje etter hvert også irritasjon. Men la deg ikke irritere, for en person som gjør slikt er jo verken høflig eller redelig. Og det er veldig praktisk å få informasjon om akkurat slike personlige egenskaper tidligst mulig ved en kontakt. Dessuten, folk som ghoster er åpenbart for dumme til å forstå hvordan de så klart avslører sin egen personlighet. Dette er også en vesentlig årsak til at man ikke bør la seg irritere, men heller være glad for å få en slik dokumentasjon.

Svar på innlegg

Mildrim
#1. Postet i går kl 21:05 av Mildrim
Hei
Jeg tror ghosting faktisk har blitt "stuerent", og dermed en forholdsvis vanlig måte å ta en avgjørelse om at man ikke har tro på et forhold på...
Jeg spurte en gang for ca 10-12 år siden en psykiater om hva han mente om at ghosting var blitt en greie, og han sa at det er noe man må tåle i dagens samfunn da det er en måte for mange å unngå diskusjon eller overtalelse på. Så kanskje er det blitt en del av dagens datingverden som man ikke trenger å ta så veldig personlig. Det er kanskje ikke så vondt ment 🤷??? Noen andre som har en mening?
Django
#2. Postet i dag kl 10:33 av Django
Ja vi kan ikke ta det så tungt. Det er en tragisk måte å gjøre det på. Ihvertfall hvis de har hatt sex. Det er lett å havne i et forpliktende forhold, og så vanskelig å tråkle seg ut.
Sånne skriverier kan man jo fort falle ut av uten at man har noen baktanker rundt det. Da kan det være vanskelig å ta opp tråden igjen. Det har hendt meg noen ganger.
Har også tenkt at noen mennesker kommer i perioder hvor de har nok med seg selv.
Per Arne sier: De fleste av livets skygger skyldes at vi selv står i veien for solen.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseTurvenn Magasinet - Turtips, inspirasjon, historier
annonseKjøp en Turvenn-kopp