Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Tilbakemeldinger > Debatt

Codeman
Opprettet 28.06.2026 av Codeman, mann, 53 år, Oppland.
Turvenn.no ett sovende nettsted?
Et turvenn.no ett sovende nettsted? Mulig det er meg det er noe feil med, men det ser ut som de fleste profilene her inne er sovende. Sist innlogget mer enn 6 mnd siden står det på de fleste. OG det er ingen som tar kontakt og knapt noen som svarer på meldinger. (Under 1%) Virker som de fleste profilene er ikke betalende, noe som er forståelig egentlig.

Svar på innlegg

Luna-naturelsker
#1. Postet 28.06.2026 av Luna-naturelsker
Hei, er veldig usikker på dette nettstedet. Jeg er ikke betalende av flere årsaker.. God sommer til deg!
Naturglad
#2. Postet 29.06.2026 av Naturglad
Hei!

Jeg tror de fleste sitter på gjerdet, ja

Hva kan man gjøre med det?
Naturglad
#3. Postet 29.06.2026 av Naturglad
Noen andre som har et forslag, eller to?

Jeg tror muiighetene er mange, bare folk først får trua

trur ikkje du, det da?

:)
OlavAa
#4. Postet 30.06.2026 av OlavAa
Inntil det er bevist

Inntil det er bevist at Turvenn.no er et sovende nettsted,
velger jeg å være her en stund til. 49 kroner i måneden er jo bare lommerusk...
Jeg startet mitt medlemsskap den 23. mai,
så jeg har vært her bare litt over en måned. Det regnes vel som relativt kort tid.

Det jeg likevel har en forventning om, av dem som faktisk er innlogget her, inkludert meg selv,
og som seriøst ønsker å finne, enten turvenn/turfølge/kjæreste/annet, må være
at man faktisk er forberedt på å sende/motta og motta/sende hyggelige meldinger til/fra andre,
og til slutt velger å gå de turene og de milene som skal til for at man når målet sitt til slutt.

Det var det jeg trodde Turvenn.no handlet om. For de aller fleste vet,
at det å finne noen/den "spesielle" er en prosess som vil ta tid.
Det er ikke bare å feste et bilde på sin profil og så er jobben gjort.

Så skal heller den stabile turvennen jeg personlig søker etter, og forhåpentligvis finner,
her på Turvenn.no gjerne få påspandert både kinobillett, museumsbillett,
eller for alt jeg vet, sydenreise en gang.
Eller få sitte i en sofakrok.
Men da har vi sannsynligvis gått en del flotte turer sammen, og lagt bak oss en god del mil.
Og er på et helt annet sted.

Det er lite i verden som er gratis.

Hilsen...
Codeman
#5. Postet 01.07.2026 av Codeman
Godt skrevet og jeg er helt enig.
Men som før nevnt, man får sjelden eller aldri svar på henvendelser, og ingen som henvender seg først heller.
Har selv vært her inne av og på i snart ett år og turvennen lar vente på seg.

Men krysser fingrene foreløpig.
ErikGull
#6. Postet 02.07.2026 av ErikGull

Utfordringen, er at begge parter må betale for å kunne se og skrive meldinger. Sannsynligheten for at begge velger å betale er ganske liten, så mange gidder derfor ikke å betale i det hele tatt.

På mange andre sider er det nok at én av partene har et betalt medlemskap. Da kan begge sende meldinger til hverandre og se hverandres "visninger", mens dem som ikke er betalende er skult.

Andre sider har også en oversikt over betalende medlemmer, slik at de som ikke betaler, kan kontakte dem.
Katafygio
#7. Postet 02.07.2026 av Katafygio
Det er uekte, virkeligheten blir ikke reflektert her inne. Vet ikke hvordan andre har det, men jeg gjør mange aktiviteter hvor jeg er sammen med ukjente fjes, enten det er klatring, naturopplevelser eller andre ting jeg er glad i å gjøre. Og på alle arenaer er det hyggelig og mennesklig. Mens Turvenn er bare trist! Så jeg forsøker å finne en grunn til at virkeligheten er så annerledes, men realiteten er at jeg ikke klarer å ta dette stedet med mer enn ei litta klype salt.
Linamathilde
#8. Postet 05.07.2026 av Linamathilde
Jeg syns denne siden var ganske skuffende. Betalte på den en stund, men syns ikke det var verdt det. Hadde lyst på flere venninner å gå tur med, men er bare mannfolk som ønsker kontakt. Og gjerne mannfolk som er dobbelt så gamle som meg.
Får gjevnlig epost om at jeg har meldinger i posten her inne, men får jo ikke sjekket dem nå siden de er bak betalingsmur. Burde i det minste vært gratis å lese dem. Så kan man heller betale hvis man ønsker å svare.
Vedmannen
#9. Postet 15.07.2026 av Vedmannen
Jeg mener det er normal folkeskikk å svare på meldinger, selv om man ikke finner personen særlig interessant eller spennende. Er det ikke hyggelig at noen har tatt seg bryet med å ta kontakt? Er det ikke derfor noe av grunnen til at vi er inne, for at noen skal ta kontakt? Med mindre henvendelsen er av en useriøs eller ubehagelig karakter, men da står man også fritt til å rapportere personen også. Jeg har stor grunn til å tro at henvendelser av denne sorten utgjør veldig liten del, og tviler derfor på at folk på dette forumet ønsker å bli rapportert pga upassende forespørsler. God sommer alle sammen. Mvh Magnus
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseTurvenn Magasinet – Turtips, inspirasjon, historier
annonseKjøp en Turvenn-kopp