Logg inn
Fyll inn ditt brukernavn og passord:
Brukernavn
Brukernavn mangler
Passord
Passord mangler
Meny
Oversikt
Søk
Megafon
Forum
Apps
Om
Bli medlem
Logg inn
232 Pålogget nå
Møteplassen for turglade mennesker
Logg inn
Bli medlem
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
Forum
>
Friluftsliv generelt
> Debatt
Opprettet 24.05.2015 av Anonym.
PADI
Hei,
jeg vurderer å ta dykkesertifkatet, er noen som har erfaring?
Har snorklet litt på ferier og syntes det artig å se ting under vann. Kandkje på tide å utvide den feriehobbyen :)
Svar
|
Siter
|
Varsle
|
Overvåk
Svar på innlegg
#1. Postet 25.05.2015 av Anonym
Hei,
For 2 år siden tok jeg PADI sertifikat i vinter. Det som er første nivå er Open Water Diver. Inntil 18 m under vann. Det er mer enn nok til å ha det gøy under vannet og se ganske mye. Jeg anbefaler å ta sertifikat i sentrum på Lysaker om de er der forsatt. Hadde instruktør som het Lucas veldig flink anbefales.
Det er veldig gøy å dykke men selvfølgelig naturen som er under norske vann er annerledes enn det du finner i varme land. Ikke lang fra Bergen kan man dykke en liten by under vann. Kjempe opplevelse.
Mer spørsmål ta kontakt ;)
Lykke til!
Hilsen Karina
Svar
|
Siter
|
Varsle
#2. Postet 27.05.2015 av Anonym
Ja, det må du vurdere.
Ta med deg ABC-utstyr (maske, snorkel, svømmeføtter), resten leier du der du ferierer.
PADI er ok, vurder i tillegg CMAS, da dekker du stort sett hele verden, men PADI er ganske utbredt.
Hvis du overhodet vurderer å fortsette med dette, kjøp komplett utstyr, det er mye ork å leie utstyr hver gang, og da tar det ikke lang tid før du ikke gidder mer, og så er det ofte slik at plutselig finner noen på å ta en dykkertur, spesielt etter at butikkene er stengte :)
Svar
|
Siter
|
Varsle
#3. Postet 29.05.2015 av
Brukernavn
Det er jo forresten flere muligheter hva utvidelse av feriehobby angår. Eksempelvis fortsette uten luft annet enn fra overflaten? :-)
Jeg har dykkelappen, men foretrekker fridykking da det er en mye mer fysisk opplevelse. Smak og behag antar jeg.
http://www.frivannsliv.no/categories/kurs
http://www.fridykkerklubben.no/
Svar
|
Siter
|
Varsle
#4. Postet 16.08.2015 av
Zyrpe
Etter fire år som dykker og som instruktør på i CMAS og PADI er mye av kursingen tull. Dykk med erfarne folk med gode rutiner. De dybdene sertifikater henviser til er i bestefall veiledende. Har tilgode å se en eneste dykker etter kurs, som lager en dykkeplan. Om det er folk som bli med på året i marka turen min, kan vi sikkert bake inn et dykkerkurs. Men da følger vi mine krav (litt strengere en vanlig :)
Svar
|
Siter
|
Varsle
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
annonse
Topp 8 turforslag for sommerhalvåret
|
Hvordan finne en turvenn?
|
Tips for en vellykket fjelltur
|
Flere saker >>
Levert av Social Garden AS © 2025 |