Vinales sier: Noe randonee folk her? Tenker meg en tur på Haukeli i morgen. Meldt knall vær ??
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 24.05.2015 av Anonym.
PADI
Hei,

jeg vurderer å ta dykkesertifkatet, er noen som har erfaring?

Har snorklet litt på ferier og syntes det artig å se ting under vann. Kandkje på tide å utvide den feriehobbyen :)

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 25.05.2015 av Anonym
Hei,

For 2 år siden tok jeg PADI sertifikat i vinter. Det som er første nivå er Open Water Diver. Inntil 18 m under vann. Det er mer enn nok til å ha det gøy under vannet og se ganske mye. Jeg anbefaler å ta sertifikat i sentrum på Lysaker om de er der forsatt. Hadde instruktør som het Lucas veldig flink anbefales.
Det er veldig gøy å dykke men selvfølgelig naturen som er under norske vann er annerledes enn det du finner i varme land. Ikke lang fra Bergen kan man dykke en liten by under vann. Kjempe opplevelse.
Mer spørsmål ta kontakt ;)

Lykke til!
Hilsen Karina
Anonym
#2. Postet 27.05.2015 av Anonym
Ja, det må du vurdere.
Ta med deg ABC-utstyr (maske, snorkel, svømmeføtter), resten leier du der du ferierer.

PADI er ok, vurder i tillegg CMAS, da dekker du stort sett hele verden, men PADI er ganske utbredt.
Hvis du overhodet vurderer å fortsette med dette, kjøp komplett utstyr, det er mye ork å leie utstyr hver gang, og da tar det ikke lang tid før du ikke gidder mer, og så er det ofte slik at plutselig finner noen på å ta en dykkertur, spesielt etter at butikkene er stengte :)
Brukernavn
#3. Postet 29.05.2015 av Brukernavn
Det er jo forresten flere muligheter hva utvidelse av feriehobby angår. Eksempelvis fortsette uten luft annet enn fra overflaten? :-)

Jeg har dykkelappen, men foretrekker fridykking da det er en mye mer fysisk opplevelse. Smak og behag antar jeg.

http://www.frivannsliv.no/categories/kurs

http://www.fridykkerklubben.no/
Zyrpe
#4. Postet 16.08.2015 av Zyrpe
Etter fire år som dykker og som instruktør på i CMAS og PADI er mye av kursingen tull. Dykk med erfarne folk med gode rutiner. De dybdene sertifikater henviser til er i bestefall veiledende. Har tilgode å se en eneste dykker etter kurs, som lager en dykkeplan. Om det er folk som bli med på året i marka turen min, kan vi sikkert bake inn et dykkerkurs. Men da følger vi mine krav (litt strengere en vanlig :)
Vinales sier: Noe randonee folk her? Tenker meg en tur på Haukeli i morgen. Meldt knall vær ??
Skriv Skriv her Skriv i megafonen