Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 02.07.2016 av Anonym.
Helgelandskysten Nordland
Hei dere!

Jeg har lett og søkt, høyt og lavt etter fine dagsturer, turer med 1-2 overnattinger i telt og flere dagers turer langs helgelandskysten og nordland generelt. Masse info men finner ikke DEN ruta :) Kystriksveien med bil er hvertfall bankers.

Jeg ønsker en grei tur med lett oppakning, med fokus på vakker fjell og sjø. Jeg gidder selvsagt ikke tenke på klokka eller å være førstemann til topps. Tar ting som de kommer underveis. Har to hunder som turvenner, så det må være hundevennlige steder, pluss å overnatte i egnet område.
Håper på "øde og urørte" steder der en kan være litt ifred, da det å gå i kø eller følge flokk ikke er helt meg.
Noen enkle sjeler som har erfaring og vil dele?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 10.07.2017 av Anonym
Du har kanskje allerede vært på tur men, Helgelandskysten har mange fantastiske turmuligheter. Kjører du kystveien er det i sør ( Børgefjell, Brønnøy og torghatten. Fra Brønnøysund kan du ta ferge til Vega som står på verdensarvlisten. I Sandnessjøen er de 7 søstre og mulighet for å ta en tur til Herøy eller Dønna der Dønnamannen er populær. Lenger nord ligger Stokkvågen, der kan du ta båt til Lurøy (Lurøyfjellet) Lovund, Sleneset, Træna, Hestmannen. Enda et stykke nord kommer du til kilboghavn hvor du kan ta båt til Rødøy og gå på Rødøyløva, eller du kan ta båt ut i havgapet til Myken eller hurtigbåten til Bodø.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen